Campagne Kamer van Koophandel

Voor de Kamer van Koophandel Noord-Nederland ontwikkelde Statement de multimediale campagne ‘Verder met ondernemen’. Het doel van deze campagne was drieledig: meer zichtbaarheid voor de Kamer van Koophandel Noord-Nederland, meer interactie met ondernemers en meer resultaat voor diezelfde ondernemers.

Iedereen kent de Kamer van Koophandel. Maar wat zij nu precies doet? In de campagne ‘Verder met ondernemen’ beloofde de Kamer ondernemers te helpen met het boeken van concrete resultaten in de vorm van omzet, contacten of kennis. De KvK riep ondernemers op om samen met de KvK naar relevante kansen en mogelijkheden te kijken.

kamer van koophandel 3

Hoofdrol voor ondernemers

In de campagne was de hoofdrol weggelegd voor Noord-Nederlandse ondernemers. Zij beschreven in filmpjes en artikelen de concrete resultaten die ze hadden behaald met hulp van de KvK. Een belangrijk beeldmerk in de campagne was een rode stift. Deze stift legde nadruk op datgene dat voor ondernemers belangrijk is. Op alle campagnemiddelen stonden krabbels en opmerkingen in de kenmerkende rode kleur over concrete behaalde resultaten en handige producten en diensten van de Kamer.

kamer van koophandel 2

Overige middelen campagne

De campagne bestond onder meer uit guerillamarketing, free publicity, workshops, posters, cards, beursstands, printmedia, films en een campagnewebsite.

kamer van koophandel 1

Meer weten?

Meer weten over ‘Verder met ondernemen’ of wil je zelf misschien een campagne ontwikkelen Neem dan contact op met Shona Dittner of bel naar 050-5891717.