Doe de Duurzaamheids-communicatie scan!

Statement ontwikkelde samen met CODIN, Syntens, Groot Haar+Orth en Comm’Art een gratis, duurzaamheids-communicatie Zelfscan. Deze laat in een grafiek zien hoe duurzaam jouw organisatie is. Hoe groener de grafiek, hoe duurzamer de organisatie en des te beter de communicatie. Kleurt de grafiek oranje of rood? Dan valt er nog wat te verbeteren en is het verstandig actie te ondernemen.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Bedrijven, overheden en instellingen zetten steeds meer in op de verduurzaming van hun inkoop, productieprocessen en bedrijfsvoering. Door hierover op passende wijze te communiceren kunnen naamsbekendheid, zichtbaarheid en imago verbeterd worden. De praktijk is vaak anders.

Juiste balans

Bij communicatie over duurzaamheid is het belangrijk de juiste balans te vinden: niet te veel communiceren, maar ook zéker niet te weinig. Sommige organisaties die zich actief inzetten voor de verduurzaming van hun bedrijfsvoering, communiceren daar niet of nauwelijks over. Hiermee doen zij zichzelf tekort! Ze laten kansen liggen op het gebied van free publicity, zichtbaarheid en imagoverbetering. Daarentegen zijn er ook organisaties die vrijwel niets doen op het gebied van MVO, maar in hun communicatie een groene, duurzame en verantwoorde onderneming laten zien. Dit fenomeen heet green washing of window dressing. Vroeg of laat vallen deze organisaties door de mand.

Kom praten

De zelfscan geeft een globaal beeld van de situatie en geeft richting aan mogelijke vervolgstappen. Statement adviseert vervolgens bij het optimaliseren van de communicatie. Door regelmatig te publiceren over MVO activiteiten en ambities kunnen organisaties positieve aandacht krijgen en zich onderscheiden van concurrenten. En dat heeft weer een positief effect op naamsbekendheid, zichtbaarheid en imago. Kom eens met ons praten over duurzame communicatie.

Neem contact op voor het maken van een afspraak. Bel: 050 589 17 17.