Meet the expert: Nico Visser, onze nieuwe collega!

Statement proudly presents … onze nieuwe communicatieadviseur en collega Nico Visser! Hij werkte eerder als communicatieadviseur bij Hanzehogeschool Groningen en TKP Pensioen. De laatste twee jaar werkte hij als campagnemanager online marketing. Per 1 november begint Nico bij Statement en hij heeft er zin in!

“Ik verheug me erop, om op strategisch niveau te werken en meer directe klantencontacten te hebben. Om samen met de collega’s hier en de specialisten in het netwerk mooie campagnes neer te zetten, dat lijkt me erg leuk! Juist de combinatie van online en offline spreekt me aan. Als campagnemanager was ik de laatste jaren specifiek verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van online marketing campagnes. Die hadden als doel om leads te genereren, met name voor kennisintensieve bedrijven. De ervaring die ik daar heb opgedaan breng ik uiteraard ook in binnen Statement. Ik denk dat ik op het gebied van online- en contentmarketing extra waarde kan toevoegen, zowel voor Statement zélf, als voor de opdrachtgevers en relaties.”

Grootste opgave
“Ik ben een echte noorderling en altijd bereid om een helpende hand te bieden. Dat vind ik belangrijk in dit vak: klanten eerlijk helpen met een échte oplossing voor hun vraagstuk. Niet omdat het technisch kan, maar omdat het werkt voor de doelgroep en omdat het de problemen van de opdrachtgever oplost. Ik blijf graag dicht bij het communicatievak en ga daarom meestal op zoek naar de-vraag-achter-de-vraag. De technologische ontwikkelingen gaan in een enorm tempo; het is de kunst om ze op een zinvolle manier in te zetten, in een tijd waarin de verleiding groot is om je te buiten te gaan aan moderne oplossingen, ‘omdat het kan’ en omdat het ‘hip’ is. Wat mij betreft is dát de grootste opgave voor ons als communicatieprofessionals: doelen en doelgroepen van opdrachtgevers scherp in het oog houden. Dat maakt ons vak spannend en houdt ons scherp!”