Start re-integratiebedrijf Loods 20b

Niet altijd komen de kwaliteiten van jongeren tot hun recht op een reguliere school. Om te voorkomen dat ze hun startkwalificatie mislopen, krijgen ze bij Loods 20b de kans een ambacht te leren via het leerling-meester principe. Statement zette voor het startende re-integratiebedrijf alle communicatiemiddelen in de steigers.

Natuurlijk werd begonnen met een passende huisstijl. Het door Statement ontworpen logo verwijst op een speelse manier naar het onderkomen van Loods 20b: de daken van het karakteristieke pand in de haven van Zoutkamp.

Leefbaarheid
De website toont de projecten die het re-integratiebedrijf uit Zoutkamp inmiddels heeft afgerond. Het mooie is dat het mes hier aan twee kanten snijdt: jongeren doen via een project werkervaring op en stromen door naar betaald werk, terwijl de projecten op hun beurt weer de leefbaarheid van de omgeving vergroten.

Korte film
Om heel snel aan te kunnen geven waar Loods 20b voor staat, heeft Statement een korte film van 1 minuut geproduceerd. Die kent een prominente plek op de website. Natuurlijk verzorgde Statement ook een facebook-pagina en is ze verantwoordelijk voor het regelmatig verschijnen van een nieuwsbrief van Loods 20b.

Subsidies aanvragen
Een bijzonderheid is dat Loods 20b ook kan helpen met het aanschrijven van fondsen en aanvragen van subsidies voor uit te voeren projecten. Voor de meer verhalende onderdelen kan Statement een helpende hand bieden.

Meer weten?
In het Dagblad van het Noorden verscheen een mooi artikel over de opening van Loods 20b op 3 mei.
Wil je zelf kennismaken met Loods 20b en zien welke bijzondere projecten zij reeds heeft uitgevoerd? Bekijk dan dit filmpje of bezoek de website of de facebook-pagina.