Sitemap

Categorie nieuws

Communicatie Maggie’s Nederland

Het eerste Maggie’s Center in Nederland komt in Groningen te staan. Maggie’s Centers zijn vernoemd naar Maggie Keswick Jencks, een Britse vrouw die in 1993 (opnieuw) de diagnose borstkanker kreeg. Gedurende deze periode ontstaat het idee om een kankercentrum op te richten. In 1996 opent…

Nieuw gezicht bij Statement: Desirée Leutscher

Desirée Leutscher versterkt sinds begin februari ons team. Ze ziet deze stage als een uitstekende kans om de processen binnen een communicatie adviesbureau van dichtbij mee te maken en mee te werken aan verschillende projecten.

Omgevingscommunicatie: Dijkverbetering Eemshaven-Delfzijl

Tussen Eemshaven en Delfzijl ligt een bijna 12 kilometer lange zeedijk, die niet meer voldoet aan alle normen. Daarom heeft het waterschap Noorderzijlvest de opdracht gegeven om deze dijk te verbeteren, door haar hoger en breder te maken. Boskalis en KWS Infra hebben deze opdracht…

Eurosonic Business House: business2creative

Tijdens Eurosonic Noorderslag fungeerde het Vindicat gebouw vier dagen lang als het Eurosonic Business House: de centrale uitvalsbasis voor ondernemers om het festival te bezoeken, de sfeer te proeven en te netwerken. Op vrijdagmiddag 13 januari werd voor het eerst ook een inhoudelijk ‘business2creative’ programma…

Statement Strategiemaanden

De ‘s’ en de ‘t’ zitten weer in de maand. Dat betekent, dat je kunt deelnemen aan de Statement strategiemaanden. In de laatste maanden van het jaar werken we op een slimme, efficiënte en interactieve manier samen aan het ontwikkelen van strategische plannen. Plannen die…

Nieuw gezicht bij Statement: Estelle Cool

Estelle Cool doet van september tot februari werkervaring op bij Statement. Ze verwacht veel te leren over communicatieadvisering en bedrijfsprocessen. ”Afgelopen studiejaar heb ik de bachelor Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen afgerond. Voordat ik aan een master begin, wil ik mijzelf eerst verder…

Een communicatiestage bij Statement: hoe vul jij die in?

Voordat je je pc aanzet, drink je eerst een kop koffie. In een Statement-rood kopje natuurlijk. Terwijl we gezamenlijk koffie drinken, bespreken we de dag, nemen het laatste nieuws door en lossen terloops nog enkele wereldproblemen op. De koffie is op. De werkdag begint nu echt.…

Nieuw gezicht bij Statement: Antoon van Dam

Antoon is 27 jaar en begonnen aan zijn afstudeerstage voor de opleiding Communicatiesystemen. Dit houdt in dat hij een onderzoek uitvoert en een gedegen communicatieadvies zal uitbrengen. Heeft u een vraagstuk dat aansluit bij zijn specialisatie Brand & Designmanagement? Neem dan snel contact op voor de mogelijkheden!…

Het magazine leeft!

Echt lezen doen we niet meer. In bladen scannen we snel de koppen en alleen als het onderwerp ons écht interesseert, nemen we de moeite een artikel te lezen. Liever storten we ons op de hapklare brokjes tekst van de diverse nieuwsmedia op internet. Dit…

Europa-om-de-Hoek-campagne Europees bekroond!

Eind oktober werd de European Public Communication Award 2015 toegekend aan de Europa om de hoek Kijkdagen. Statement mocht de campagne hiervoor de afgelopen twee jaren ontwikkelen en produceren, in opdracht van het ministerie van EZ en enkele EFRO-programma’s. Je begrijpt dus wel, dat we…

Meet the expert: Nico Visser, onze nieuwe collega!

Statement proudly presents … onze nieuwe communicatieadviseur en collega Nico Visser! Hij werkte eerder als communicatieadviseur bij Hanzehogeschool Groningen en TKP Pensioen. De laatste twee jaar werkte hij als campagnemanager online marketing.

5 Tips voor het ultieme jaarverslag

online jaarverslag Centrale Dienste Proefdieren

Het laatste kwartaal van 2015 is al even ingegaan. Als communicatieprofessionals denken wij dan graag een aantal maanden vooruit: welke hoogtepunten vinden dit jaar nog plaats? Hoe komt 2015 in de boeken te staan? Wat kunnen we daar de komende maanden nog aan doen? En welke hoogtepunten verwachten we voor 2016?

“Over de vakantie heen tillen?”

Over de vakantie heen tillen

Je hoort het steeds eerder: soms al in mei. Een trend. Vooral in juni, de maand met de hoogste frequentie. Wees eens eerlijk. Hoe vaak heb jij het de afgelopen maand gehoord, of misschien zelfs wel gezegd?

Groninger Ondernemingsprijs 2015 van start met kick-off

groninger-ondernemingsprijs

De Kick-off van de Groninger Ondernemingsprijs (GOP) 2015 vond plaats op donderdag 16 april in de Fraeylemaborg te Slochteren. Samen met evenementenbureau ZieOmmeZijde hebben we deze feestelijke bijeenkomst gepresenteerd.

Statement op Rijksuniversiteit Groningen

statement colleges aan rijksuniversiteit groningen

Kennis is macht. Maar het is nog machtiger om kennis te delen. Dat delen doen wij met onze klanten en sinds kort ook met studenten van de RUG. Gerald Kooistra, één van onze adviseurs, verzorgt colleges Organisationele Communicatie.

Nieuw gezicht bij Statement Charmaine Goble

Charmaine is 28 jaar en doet vanaf maart 2015 werkervaring op bij Statement. Ze is eager to learn en wil de fijne kneepjes van het adviseren, organiseren en coördineren onder de knie krijgen.

Drukwerk maakt keiharde comeback

drukwerk maakt keiharde comeback

Print passé? Welnee! Het is zelfs bezig aan een keiharde comeback. Voor het Platform Maatschappelijk Ondernemen Groningen produceerde Statement een magazine dat met groot enthousiasme werd ontvangen, door zowel de opdrachtgever als de ontvangers van het blad.

Meest gevraagd: de communicatiestrippenkaart!

flexibele assistentie bij marketing en communicatie nodig

Communiceren is vooral doen. Maar, hoe doe je dat op een goede manier wanneer je te klein bent om een communicatiemedewerker op de loonlijst te zetten, maar te groot om het ‘erbij’ te doen?

Workshop social media in het onderwijs

Social Media in het onderwijs

Ben je werkzaam in het onderwijs? Ontdek dan wat sociale media voor jouw school kunnen betekenen. Statement verzorgt in samenwerking met onderzoek- en communicatiebureau BOP de workshop ‘De Kracht van Social Media in het Onderwijs’.

Film aanbod cultuuronderwijs 2014

aanbod cultuuronderwijs groningen

In nauwe samenwerking met CMK Groningen ontwikkelde Statement het concept voor de registratiefilm van CLICK!, waarvoor we een extra filmische insteek kozen.

Communiceren over autisme

communiceren over autisme

Communicatie kan snel én goed. Neem deze actiewebsite bijvoorbeeld, bedacht en gebouwd binnen 10 dagen en voorzien van een filmpje, de belangrijkste informatie, fotografie, illustraties, downloads én een formulier…

Communicatie stage lopen bij Statement?

communicatie stage dorien groenewoud

Veel afgestudeerden staan voor een kloof tussen kennis en kunde. Statement biedt getalenteerde studenten graag een werkervaring-, afstudeer- of stageplaats aan. Dorien Groenewoud versterkt sinds begin januari ons team…

Statement communiceert op Europees niveau

Statement werkt aan drie bijzondere projecten ‘op Europees niveau’: de productie van de vernieuwde website 123subsidie.nl, de promotiecampagne rondom de ‘Europa om de hoek Kijkd…

MailChimp: musthave voor de communicatiemix

mailchimp musthave voor de communicatiemix

Digitale nieuwsbrieven vergroten de zichtbaarheid van je organisatie. Het is een mooi middel om je relaties te tonen waar je mee bezig bent. Dé tool die iedereen zou moeten gebruiken voor het ontwerpen en versturen van digitale nieuwsbrieven is MailChimp.

Communicatie stage in Groningen

Communicatie stage in Groningen

Onze stagiaire Dorien Groenewoud heeft haar stage zeer succesvol afgerond en gaat per 7 juli aan de slag als junior communicatieadviseur bij Huisartsenzorg Drenthe. Daarom zijn we op zoek naar nieuwe stagiaires. Dit keer niet alleen voor onszelf, maar ook voor één van onze opdrachtgevers.

Statement op ‘Low Car Diet’

Eduard van dan Hoff op de fiets

Sinds 10 september heeft Statement zichzelf op Low Car Diet gezet. Low Car Diet is een initiatief van Urgenda, dat bedrijven uitdaagt om een maand lang zo duurzaam mogelijk te reizen. Samen met meer dan 100 ondernemingen en 1.000 deelnemers zullen we de auto een maand lang zo min mogelijk gebruiken.

Afstudeeronderzoek naar rol sociale media

onderzoek sociale media nieuwe marke

Rik de Ruijter, Communicatiestudent van de NHL, onderzocht voor de Gemeente Smallingerland de rol van sociale media bij het vinden en binden van geïnteresseerden voor het project Nieuwe Marke Opeinde. Statement begeleidt Rik tijdens zijn onderzoek.

Zullen wij een film voor je maken?

filmen in de zomer

Statement trekt de komende maanden met diverse camerateams door Noord-Nederland om filmopnames te maken. De natuur is nog groen, de dagen zijn nog redelijk lang, dus we kunnen nog steeds prima filmopnames maken. Misschien ook wel voor jou.

Gebruik animatie om je merk met de wereld te delen

animatie

STEL: je hebt een merk dat je met de wereld wilt delen. Dat kan van alles zijn: een idee, een bedrijf, een product, zelfs een handleiding! Je hebt geen zakken vol geld en toch wil je het merk onder de aandacht brengen

Doe de Duurzaamheids-communicatie scan!

doe de zelfscan

Hoe duurzaam is jouw onderneming? En hoe communiceer je daarover? Via een digitale Zelfscan kunnen Noord-Nederlandse ondernemers sinds kort meten hoe duurzaam hun bedrijf is en hoe goed zij daarover communiceren. Statement ontwikkelde samen met…

Luchtopnames steeds populairder

Series als ‘Nederland van Boven’ en ‘Earthflight’ geven ons een nieuwe kijk op de wereld. Luchtopnames zijn prachtig en laten op een bijzondere manier zien hoe een woonwijk, park of stadscentrum eruit ziet…

Groninger Ondernemingsprijs op spanning

Groninger Ondernemingsprijs

Statement verzorgt de communicatie rondom de Groninger Ondernemingsprijs 2013. We produceren alle content (teksten, fotografie & film), beheren de website en social media…

Groninger Beursvloer: Ben jij betrokken?

ben jij betrokken?

Op donderdagmiddag 31 oktober a.s. vindt de Groninger Beursvloer plaats. Statement draagt dit evenement een warm hart toe en zal er ook aanwezig zijn! Maatschappelijk betrokken bedrijven kunnen hier op een pragmatische en concrete manier invulling geven aan hun MVO-missie. Dat kan bijvoorbeeld door maatschappelijke…

123subsidie.nl wint Europese Prijs voor Innovatieve Overheidsprojecten

De website 123subsidie.nl – die Statement voor het SNN realiseerde – won in Ierland de Europese Award voor Innovatieve Overheidsprojecten!

Categorie portfolio

Online positionering Kremer Zand en Grind

Statement kreeg de vraag om als bureau de benodigde communicatieondersteuning te leveren voor de online positionering van Kremer Zand en Grind.

Nieuwe huisstijl OMC HanzeKliniek na fusie

Statement kreeg de opdracht om in de fusie tussen OMC Noord en Hanzekliniek strategisch mee te denken over een nieuwe naam en een nieuwe huisstijl, maar ook om beide onderdelen uit te werken en te produceren.

Communicatie Maggie’s Nederland

Het eerste Maggie’s Center in Nederland komt in Groningen te staan. Maggie’s Centers zijn vernoemd naar Maggie Keswick Jencks, een Britse vrouw die in 1993 (opnieuw) de diagnose borstkanker kreeg. Gedurende deze periode ontstaat het idee om een kankercentrum op te richten. In 1996 opent…

Start re-integratiebedrijf Loods 20b

Niet altijd komen de kwaliteiten van jongeren tot hun recht op een reguliere school. Om te voorkomen dat ze hun startkwalificatie mislopen, krijgen ze bij Loods 20b de kans een ambacht te leren via het leerling-meester principe. Statement zette voor het startende re-integratiebedrijf alle communicatiemiddelen…

Omgevingscommunicatie: Dijkverbetering Eemshaven-Delfzijl

Tussen Eemshaven en Delfzijl ligt een bijna 12 kilometer lange zeedijk, die niet meer voldoet aan alle normen. Daarom heeft het waterschap Noorderzijlvest de opdracht gegeven om deze dijk te verbeteren, door haar hoger en breder te maken. Boskalis en KWS Infra hebben deze opdracht…

Eurosonic Business House: business2creative

Tijdens Eurosonic Noorderslag fungeerde het Vindicat gebouw vier dagen lang als het Eurosonic Business House: de centrale uitvalsbasis voor ondernemers om het festival te bezoeken, de sfeer te proeven en te netwerken. Op vrijdagmiddag 13 januari werd voor het eerst ook een inhoudelijk ‘business2creative’ programma…

Groninger Ondernemingsprijs 2016

Net als in 2013, 2014 én 2015 verzorgde Statement ook in 2016 de campagne voor de Groninger Ondernemingsprijs. ZieOmmeZijde nam wederom de organisatie van het evenement op zich. Tijdens de feestelijke finale-avond in MartiniPlaza Groningen kwam Eska als winnaar uit de bus. In 2016 hebben we…

Drentse Onderneming van het Jaar

Statement kreeg de opdracht om de complete campagne op te zetten en uit te voeren voor de Drentse Onderneming van het Jaar. Samen met ZieOmmeZijde die de organisatie op zich nam, werd in 2016 de eerste editie opgezet en gedraaid. De eerste winnaar werd De Groot Installatiegroep uit Emmen.

Europa om de hoek Kijkdagen 2016

Tijdens de Europa om de hoek Kijkdagen laten projecten aan het publiek zien wat gebeurt met Europees geld. Voor het derde achtereenvolgende jaar was Statement betrokken bij de communicatie rondom deze dagen.

Bedrijfspresentatie GreenSoter

Aan je partners en de pers laten zien wie je bent nadat je bent overgenomen door een Chinees bedrijf. Aan Statement de opdracht om voor Embed Engineering een bedrijfspresentatie/evenement te organiseren en te presenteren.

Groninger Ondernemingsprijs 2015

Net als in 2013 en 2014 verzorgde Statement ook in 2015  – samen met ZieOmmeZijde – respectievelijk de campagne en de organisatie van de Groninger Ondernemingsprijs. Tijdens de spectaculaire finale-avond in MartiniPlaza werd OPHTEC als winnaar uitgeroepen. In 2015 hebben we de lijn van 2013…

Eurosonic Noorderslag Ondernemersclub

eurosonic noorderslag

Wat krijg je wanneer je Groningen, goede muziek en netwerken bij elkaar optelt? Precies! Eurosonic Noorderslag. Omdat wij het festival een zeer warm hart toedragen, zijn we al jaren sponsor van de Ondernemersclub Eurosonic Noorderslag.

Europa om de hoek Kijkdagen 2015

Aan het publiek laten zien wat er bij projecten om de hoek gebeurt met Europees geld en waarom de projecten daar zo trots op zijn. Dát is waar het tijdens de Europa om de hoek Kijkdagen om gaat.

Propositie Innovatiecluster Drachten

innovatiecluster-drachten

Het Innovatiecluster Drachten heeft Statement gevraagd hen te ondersteunen bij het ontwikkelen en vaststellen van de propositie. Het Innovatiecluster Drachten is een samenwerkingsverband tussen hoogwaardige- en innovatieve bedrijven en de gemeente Smallingerland.

Cultuuronderwijs met kwaliteit in Groningen

cultuureducatie-met-kwaliteit

Cultuureducatie met Kwaliteit Groningen wil cultuuronderwijs terugbrengen naar het hart van het onderwijs, en nodigt daarvoor scholen, cultuuraanbieders en culturele instellingen uit om samen te komen met goede plannen en ideeën…

Bewonerscommunicatie Noorderplantsoen Groningen

Jaarlijks houdt Gemeente Groningen een informatieavond voor omwonenden van het Noorderplantsoen. De organisatie is in handen van Statement. Omdat we …

Gemeente Delfzijl | Koers 2022

Statement ontwikkelde een bijzondere campagne voor de gemeente Delfzijl om toekomstplannen naar buiten te brengen.

Communicatie Humanitas Groningen Stad

Humanitas afdeling Groningen stad biedt diensten op het gebied van welzijn, wonen en zorg. Vrijwilligers vormen de kern van deze activiteiten. Het doel is dat iedereen volwaardig kan deelnemen aan de maatschappij.

De communicatie van Noord Nederlandse Dans

noord nederlandse dans

Internationaal dansgezelschap Noord Nederlandse Dans was één van onze creatiefste klanten ooit. We zijn er dan ook erg trots op, dat we van 2009 tot en met 2012 veelvuldig en nauw betrokken waren bij hun communicatie.

Economisch Actieprogramma Groningen 2012-2015

Elke vier jaar stelt de provincie Groningen een Economisch Actieprogramma op. Statement adviseerde de provincie bij de totstandkoming van dit strategische visiedocument.

Infographic als jaarverslag voor de Provincie Groningen

De tijd van gortdroge en onleesbare jaarverslagen ligt gelukkig achter ons. Steeds vaker zien organisaties in dat jaarverslagen een prima, volwaardig communicatiemiddel zijn. Statement ontwikkelde een infographic als jaarverslag voor de de provincie Groningen.

Galafilm VNO-NCW Noord

Ieder jaar organiseert VNO-NCW Noord na de zomer het Ondernemersgala om het nieuwe seizoen feestelijk te openen. In 2012 en 2013 was Statement verantwoordelijke voor de Galafilm.

Communicatie De ASSwijzer

In de hoofden van 170.000 Nederlanders heerst chaos omdat ze lijden aan een Autisme Spectrum Stoornis (ASS). Om hen te helpen hebben Irene Steenman en Tineke van der Veer de ASSwijzer ontwikkeld.

Europa Kijkdagen Noord Nederland

logo snn

Tijdens de Europa om de hoek Kijkdagen openen projecten die Europese subsidie ontvangen hun deuren voor publiek. In Noord-Nederland worden meer dan 150 projecten financieel ondersteund door diverse Europese fondsen.

Campagne Drenthe Mantelzorg Vriendelijk

Er is momenteel onvoldoende herkenning, erkenning en begrip voor de problematiek van werkende mantelzorgers. De campagne Drenthe Mantelzorg Vriendelijk moet hier verandering in brengen.

Maatschappelijk Ondernemen in Groningen

Platform Maatschappelijk Ondernemen Groningen

Platform Maatschappelijk Ondernemen Groningen (PMOG) is een actief netwerk voor ondernemers met meer dan gemiddelde interesse in MBO. Statement toont haar maatschappelijke betrokkenheid door tegen gereduceerd tarief diverse communicatieactiviteiten te verzorgen voor PMOG.

Filmportretten Healthy Ageing – UMCG ERIBA

Begin 2012 won Statement de pitch voor de productie van elf filmportretten over de onderzoekers van het vooruitstrevende European Research Institute for the Biology of Ageing (ERIBA).

Gezondheidseconomie in beeld in de provincie Drenthe

Op dinsdag 17 februari vond de Economielezing van de provincie Drenthe plaats, in een uitverkocht atrium van RTV Drenthe in Assen. De titel van de lezing was ‘De verzilvering van de vergrijzing’. Binnen het thema ‘Gezondheidseconomie’ lag de nadruk op levensloopflexibel wonen en zorg op afstand. De lezing werd geopend door gedeputeerde Ard van der Tuuk en ingeleid met twee korte films. Statement dacht mee met de projectgroep en maakte beide filmproducties. Ron Overbeek presenteerde de middag.

Communicatie Provincie Groningen

Statement werkt al geruime tijd voor de provincie Groningen. De afgelopen jaren voerden wij diverse opdrachten uit: van het schrijven van artikelen tot het bedenken en uitwerken van complete campagnes.

Jaarverslag Agentschap Telecom

Voor Agentschap Telecom ontwikkelde Statement het jaarverslag 2008. Kenmerkend voor deze productie is de combinatie van persoonlijke en betrokken interviews en unieke fotografie.

Website 123subsidie

website-online-subsidieplatform

Voor het Samenwerkingsverband Noord-Nederland produceerden wij www.123subsidie.nl. De site biedt ondernemers een overzicht van subsidie-mogelijkheden in Noord-Nederland.

Gemeente Smallingerland – Drachten Wil Je Meemaken

drachten wil je meemaken

De gemeente Smallingerland werkt aan grootscheepse binnenstadsrenovatie. Na een pitch koos de gemeente Smallingerland voor Statement voor de ontwikkeling van een meerjarige burgerparticipatiecampagne.

Website Chemie Park Delfzijl

De website van Chemie Park Delfzijl is totaal vernieuwd. De site over de bedrijven, het nieuws en de innovaties op het chemiepark is zowel aan de voor- als achterkant compleet veranderd.

Campagne Kamer van Koophandel

Voor de Kamer van Koophandel Noord-Nederland ontwikkelde Statement de multimediale campagne ‘Verder met ondernemen’.

Online subsidieplatform 123subsidie.nl volledig vernieuwd

website-online-subsidieplatform

Samenwerkingsverband Noord-Nederland beheert al meer dan 20 jaar talrijke subsidies en regelingen voor ondernemers in Noord-Nederland. Vorig jaar won de website 123subsidie.nl in Ierland een prestigieuze Europese Innovatieprijs.

Online jaarverslag dierexperimenteel onderzoek

Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG wilden het jaarverslag over hun gezamenlijk dierexperimenteel onderzoek graag voor het eerst volledig online publiceren. Statement adviseerde een one-page website, in volledig ‘responsive design’, met interviews en infographics.

Film Veiligheidsregio Groningen

veiligheidsregio-groningen

Statement won de pitch en maakte een nieuwe film voor Veiligheidsregio Groningen. Clustercommandanten gebruiken de film om uit te leggen wat Veiligheidsregio Groningen is en waar de organisatie voor staat.

Groninger Ondernemingsprijs 2014

Net als in 2013 mocht Statement ook dit jaar de communicatie rondom de Groninger Ondernemingsprijs verzorgen. Na een recordaantal aanmeldingen in het voorjaar, eindigde de campagne met een feestelijke en ‘uitverkochte’ Finale in MartiniPlaza en de prijs voor XPAR Vision.

Website Kwartier Zorg en Welzijn

Online zichtbaarheid, met als basis een aantrekkelijke en effectieve website, is voor iedere organisatie van groot belang. Dat is ook Kwartier Zorg & Welzijn niet ontgaan.

Openingsfilm Nationale Viering 5 mei

Hoe tof is het, als je een jaar lang de tijd krijgt om een filmproductie te bedenken en te realiseren, die uiteindelijk vertoond wordt op een doek van 10 x 3 meter in een theater…

Groninger Ondernemingsprijs 2013

Ieder jaar kent Stichting Groninger Ondernemingsprijs de gelijknamige prijs toe aan een uitmuntende onderneming uit de stad of de provincie Groningen. Statement verzorgt alle marketing- en communicatieacties rondom de prijs. Vanaf de eerste Kick-off bijeenkomst voor de zomer tot en met de dag na de finaleavond.

Animatie over co-creatie 123subsidie.nl

animatie over co-creatie website 123 subsidie

Eén van onze mooiste co-creatietrajecten – 123subsidie.nl – is genomineerd voor de Europese Prijs voor Innovatieve Overheidsprojecten.
Samenwerkingsverband Noord Nederland vroeg ons een animatieclip te produceren waarin we verleden, heden en toekomst van de subsidiezoeker presenteren.